Το χαμόγελο αποτελεί την έκφραση του πιο όμορφου συναισθήματος που μπορεί να νιώσει ένας άνθρωπος γιατί όταν αισθάνεται ευτυχής, ο πιο άμεσος τρόπος να το δείξει είναι το διάπλατο χαμόγελό του.
Στις σημερινές συνθήκες ζωής όμως το να χάσουμε το
χαμόγελό μας είναι πολύ εύκολο. Το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από έντονη ανταγωνιστικότητα, γρήγορους ρυθμούς, υψηλές απαιτήσεις και πιεστική ανάγκη για επίτευξη καλών αποτελεσμάτων, συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στη γένεση συγκρούσεων.
Αυτή είναι η καθημερινή πρόκληση του νοσηλευτή και της νοσηλεύτριας. Ο επαγγελματίας νοσηλευτής για να είναι αποτελεσματικός, πρέπει πρώτα να μάθει να επικοινωνεί. Μέσω της επικοινωνίας ο ασθενής περιγράφει τη γενικότερη και την τρέχουσα κατάσταση της υγείας του, την εμπειρία και τα συμπτώματά του, διαδραματίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο καίριο ρόλο στη διαγνωστική διαδικασία. Επίσης μέσω αυτής, ο νοσηλευτής μεταφέρει πληροφορίες και οδηγίες που αφορούν τη θεραπευτική διαδικασία και τις αλλαγές που το άτομο θα πρέπει να επιφέρει στη ζωή του.
Αυτή η επικοινωνία μεταξύ νοσηλευτικού προσωπικού και ασθενών είναι μοναδική. Μοναδική ως προς το ότι αφορά θέματα ζωτικής σημασίας και, επομένως, διακινεί συχνά πολύ έντονα συναισθήματα τα οποία μετριάζονται με ένα χαμόγελο.
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι λίγα τα οφέλη που μπορεί να μας προσφέρει το χαμόγελο. Η επίδραση του στη ψυχολογία και η άμεση σύνδεση του με θετικά συναισθήματα είναι ικανή να «θωρακίσει» την υγεία και όχι μόνο!
Τη δύναμη του χαμόγελου διαπιστώνουν καθημερινά τα τμήματα Υγείας του ΙΕΚ ΔΗΜΗΤΡΑ κάνοντας μαθήματα στο ΙΑΣΩ Θεσσαλίας και μαθαίνοντας από τους καλύτερους στο χώρο!